neděle 15. října 2006

Konečně v AUC

cesta do knihovny a zase zpátky a pak znovu do knihovny

Konečně jsem získal průkazku do knihovny AUC a tudíž si můžu užívat ďabelsky rychlého internetu (no, asi 20 kB/s, ale lepší než modem na pokoji). Univerzita se rozkládá okolo ulice Kasr El Aini, kousek od náměstí Tahrír, což je takový káhirský Václavák a měla by být tou nejexkluzivnější školou v Egyptě. Podle toho, co jsem zatím zjistil, tu mají suveréně nejdražší knížky - slovník, který stojí jinde kolem 150 EGP stojí v knihkupectví AUC třeba přes 200 EGP. Nicméně výběr je opravdu velký...

Do knihovny se zařizuje průkazka: je potřeba žádost, fotografie a nějaký doklad o studiu (pro nestudující na AUC je podmínkou minimálně PhD stupeň studia, ale i přes to si nesmím půjčovat knížky; to asi budu řešit podobně jako minulí stipendisté přes nějaké Slovenky, které tu údajně studují). Čekací doba je týden. V pondělí jsem vyplnil žádost a dnes jsem si pro průkaz přišel. Samozřejmě nebyl, nicméně mi ho udělali na počkání poté, co našli formulář, který jsem před týdnem vyplnil. Jelikož to kolegovi udělali hned, jak tam došel, vydávají to zřejmě tak, jak se jim zachce... Typicky egyptské :-) Navíc mi ztratili fotku, kterou jsem jim minulý týden dal, takže jsem se musel ještě vrátit do bytu pro novou, takže jsem to zařizoval asi hodinu. Ale hlavně že to mám a jsem uvnitř... Knihovna sama je rozlehlá několikapatrová budova, každé patro je plné knih a přístupových míst k internetu nebo zdířek pro notebooky. Na jednom z těchto míst teď sedím a čekám, až mi začne arabština. O té napíšu víc někdy jindy.

Žádné komentáře:

Okomentovat