neděle 15. října 2006

Dříve než jsem čekal

aneb jak tu bydlím

Tak jsem dnes zkusil použít telefon v pokoji k připojení k webu a on mi nečekaně funguje, i když by neměl! Takže můžu modemovat "závratnou" rychlostí 28,8 kbps, což stačí tak na přečtení mailu, ale díky za to! Aspoň nemusím kvůli všemu, co je třeba vyřídit, chodit či jezdit metrem na AUC, kde budu mít web v ceně průkazky do knihovny (100 EGP na 3 měsíce). Nicméně zítra do ní stejně musím, abych tu kartičku aspoň dostal a taky se podíval, zda tam je opravdu vše, co myslím, že tam je (podle online katalogu ano). Pointa však je, že tento zápis tu je o den dřív než jsem čekal :-)

Teď neco k tomu, jak zde vlastně žiju: jak většina z vás ví, jsem v současné době v Káhiře na dlouhodobém studijním pobytu jako stipendista MŠMT. Studovat bych měl na univerzitě Ain Šams něco neidentifikovatelného (mám zapsánu arabštinu a historii, ale reálně z toho moc nebude). Každopádně se ale pokusím změnit si to na ministerstvu na Káhirskou univerzitu, která má dvě zásadní výhody:
  1. některé přednášky jsou v angličtině (na Ain Šamsu jen v arabštině co zatím vím)
  2. je asi 200 metrů od místa kde bydlím (Ain Šams asi 30 minut cesty metrem a pěšky)
Nepředpokládám, že se to povede, ale zkusit to musím.

Bydlím v domě, který patří českému velvyslanectví a který leží na pozemku ambasády. Jsem tak sice uchráněn divokého pobytu na egyptské koleji, budu ale také chudší o spoustu veselých zážitků, které bych tam získal, stejně tak příjdu o arabské kamarády, se kterými bych se tam zajisté seznámil. I když ono to není zase tak jisté, co vím, tak z českých stipendistů se na egyptské koleji v posledních letech doposud odvážili bydlet pouze čtyři a jen jeden to vydržel víc než týden. Historky o dírách místo oken, plísni, krysách, švábech, ucpaných tureckých záchodcích, neuvěřitelném hluku, zápachu a nepořádku se teď stávají součástí folklóru, kterým jsou nově přijíždějící stipendisté strašeni. V každém případě je můj byt na velvyslanectví o rozloze odhadem 90 m2 (dvě ložnice, opravdu velký obývák, kuchyně, koupelna, wc, šatna, klimatizace) pohodlnější variantou, zvlášť když k ní připočtu bazén na dvorku (20x8 m, hloubka 1,1 - 3 m, voda teď tak 25, ale kdo ví, když je venku 34). Nájem budu platit až příští měsíc, ale měl by se pohybovat okolo 300 EGP včetně energií.
Takže tady bych měl až do července 2007 žít a studovat, bavit se i trápit se. Co z toho nejvíc a v jaké míře především ukážou následující týdny...

Ještě dva vzkazy, ať se mě každý pořád neptá:
  1. v Káhiře není moře (Káhira je tak 130 km od pobřeží), tak se neptejte, jaké je moře (slané, jaké by mělo být :-) )
  2. pyramidy jsem ještě neviděl (a dokud nebude rozhodnuto, zda (ne)dostanu tasríchu (průkaz opravňující k volným vstupům do všech egyptských památek), tak se k nim ani nevydám)
Takže asi tak...

Žádné komentáře:

Okomentovat