pondělí 6. listopadu 2006

Badr a nájemné

a už i do Káhiry přišla zima

Ráno jsem šel platit nájem a VBN (vedlejší bytové náklady) a plakal jsem. V říjnu jsem bydlel za 312 liber, přičemž asi 1/3 nákladů tvořila platba za televizi, na kterou se dívám minimálně, protože je malá a rozbitá. Po telefonu s paní účetní to vypadá, že buď dostanu barevnou nebo se této civilizační vymoženosti vzdám. Mít 100 liber a nemít 100 liber... Za to si koupím slušnou knížku nebo tři sedmičky Obelisku :-) Od listopadu se naštěstí nepočítá bazén, protože počasí venku koupání nepřeje a jak jsem asi už psal, voda se neohřívá, tudíž dalších 50 liber ušetřím.

Když jsem zmínil tu zimu, tak mě můžete začít litovat: zima dorazila i do Káhiry. Teploty nepřekračují 25C na slunci, přičemž ale většinu dne fouká nepříjemný studený vítr, večer (v pět je tma) je kolem 15C a vítr neustává. Což znamená, že vetšinu dne je všude prach a poletující bordel. Přirovnal bych to k letošnímu srpnu v ČR (až na tu brzkou tmu a bordel). Kolega tvrdil, že v televizi hlásí déšť, ale zatím pořád nic...

Zima se projevila i na BADRu (BADR, jak jsem konečně zjistil, je název oné školy, kde probíhá výuka). Mají dole krásný obrázek Mubaraka ve slunečních brýlích, ve kterých se odráží pyramidy a palmy - vypadá tam jako největší mafián na světě :-) Ale k té zimě: všichni černoši už odložili dresy se jmény nigerijských a jiných mě neznámých fotbalistů a chodí ve svetrech a kožených bundách. Japonky se už taky nabalily: Jacuko dnes seděla zamotaná v asi metr široké šále a opakovala: Zima, zima... Aja a Maki seděly rovnou v bundách. Jacuko také říkala, že Om Sung Jong, což je můj korejský kamarád, přijde na hodinu později, protože šel nakupovat teplé oblečení a opravdu: dorazil s čepicí na hlavě a svetrem v tašce. V čepici pak seděl celou dobu vyučování. O přestávce jsem mu vysvětloval, jak se rozpadala Jugoslávie, protože ji pořád hledal na mapě a nacházel jen Chorvatsko, Srbsko, Bosnu... Taky nevěřil, že Vídeň, Praha, Bratislava a Budapešt jsou tak kousek od sebe. V létě se chystá do střední Evropy, tak ho možná přivezu :-) Jedině já s kolegou z Plzně jsme měli trička. Naštěstí pak přišel ještě človíček z Holanska, ten dokonce v kraťasech. Takže jediní tři běloši jako největší exoti :-) Ale taky jsme nejvíc ze severu, že? Ven už jsem šel v mikině, Jacuko se smála, ale když jsem jí řekl, že jsem se ještě před dvěma dny koupal, tak dělala takové to japonské "Óóó".

Mám nové kamarádky: Mai z Barmy (Barmanka? :-) ) a Masí (nebo Masína; budu si to muset nechat napsat), černoška z Etiopie s nádherným úsměvem. Jak třídou stále kolují noví a noví studenti, tak se najednou objevili dva kolegové z Německa, které si pamatuji z prvního dne jako dva týpky, kteří mluví plynně arabsky. Zajímalo by mě, co se teda učí ve třídě výš, když i oni to vzdali. Ale dnes už nepřišli, takže asi jsme pro ně byli moc jednodušší. Taky se tam objevuje čím dál víc postaviček s ostře řezanými kavkazskými rysy... Mluví rusky a arabsky, dávají najevo, že jsou muslimové (čepička, vousy, modlí se na chodbě v přízemí) a jde z nich strach. Jeden vypadá jako Šamil Basájev. Kdybych nevěděl, že je mrtvý... Čekám že až se v Rusku zase něco stane, tak je uvidím v televizi. Pokud nepojedou rovnou do Iráku nebo Afghánistánu.

Včera taky učiteli zazvonil mobil a on vyšel ze dveří, kde chvíli diskutoval s druhým učitelem, pak cosi řekl a odešel. Načež se část třidy zvedlo a odešlo taky. Přidávali se k ním ti, co neuměli arabsky, ale seděli vedle těch co odcházeli. Pak nám Mansúr (Eritrea) řekl, že je konec. Japonky a Korejec seděli pořád, i když jim jeden z černochů asi třikrát nezopakoval, že už je fakt konec, ale nakonec šly, až když jsem jim to řekl já. A dnes jsme měli jiného učitele...

Taky jsem byl v koptském muzeu, které je nově otevřené (od května nebo června 2006) a je to tam pěkné. A od policajta, který tam hlídal jsem dostal balíček oplatek.

Komentujte ty zápisky, sakra... Y_Y

2 komentáře:

  1. Liquere companero:-)!

    Ja Ti dam balicek oplatku. Ti doma nerikali,ze si nemas od cizich lidi nic brat!;-) A wo policajtech uz nemluve!
    Jo a cernoska z Etiopie s nadhernym usmevem...:-)))) Tak hlavne si pritom stale opakuj,ze tam taknejak reprezentujes tu nasi republiku,ze.;-)
    Zatim se mej co nejlip a drz se! Kde a koho nechavam na Tobe!

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravim soudruha majora! Vezmu si vase slova k srdci. Pristi zapisek bude o narodnim vojenskem muzeu, ktere vybudovali soudruzi ze Severni Koreje, takze se je na co tesit.

    OdpovědětVymazat