neděle 24. prosince 2006

Vánoční přání

jen nevím jestli víc pro vás nebo pro mě...

V Káhiře už máme 24. prosince, tak všem přeji pěkné svátky, stromeček, dárky a další věci, které tu nejsou. Štědrý večer strávím na hodině arabštiny, kde Afghánec křičí, že Usáma bin Ládin je nejlepší a učitelé si zpívají súry z Koránu. Ulicemi pochodují studenti islámské univerzity al-Azhar v černých maskách a vůbec, všude je atmosféra klidu a míru. Tak na mě myslete a modlete se, aby se nikdo neodpálil, až budu večer v kostele na Zamáliku čekat na Půlnoční mši... Ale takový tvrďák, abych na Vánoce odjel do Jeruzeléma jako kolega z Koreje ještě nejsem. Možná za rok...

ps: kdybych někomu neodpověděl na přání, které mi případně pošle, tak se nezlobte...

pps: 002 018 137 8068 - mé egyptské číslo

UPDATE (9.45): Aby nedocházelo k nedorozuměním: nestěžuji si na to, že tu jsem. Naopak, jsem rád, že jsem zrovna tady. Jen jsem chtěl upozornit na to, že místní realita je poněkud odlišná od ČR (o které tu většina lidí ani netuší, kde že vlastně je) a že jako rezident (jak praví nálepka v cestovním pasu) mám na některé věci pohled poněkud jiný než turista. Někdy možná napíšu blogpost o tom, co se tady děje a co česká média určitě neprezentují. Ale až po Vánocích, nebudu přece kazit svátky klidu a míru, že ;-)

8 komentářů:

  1. Ahoj Liborku!
    Přeji Ti příjemně strávené exotické vánoční svátky v klidu a míru! : )

    OdpovědětVymazat
  2. docela zajímavý. Nemel jsem pocit, ze si stezujes. Nase svatky jsou furt stejny, ne? Tak mas zmenu. Proč by sis to nemel uzivat:)?

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Libco:) Preju Ti, abys Vánoce a svátky ve zdraví přežil a strávil je s lidmi, se kterými je ti pěkně(i když jsi daleko od domova)! Pod imaginarní stromeček:) Ti přeju pevné zdraví, které člověk nekoupí ať už je jakkoliv bohatý, pár dobrých přátel-kteří člověku v životě pomůžou víc než hromada znamých a lásku, bez které se sice dá žit, ale s ní je život mnohem krásnější a má větší smysl:) PS:opatruj se:o*

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky:-) Nevím, jestli ti došla MMS, kterou jsem se ti snažila poslat, tak ti pro jistotu napíšu sem, abys neřekl, že si na tebe ani nevzpomenu:-D Co ti popřát...? Myslím, že Daniela to vystihla přesně:-)) Hezké Vánoce

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Liborku! Také Ti přeji krásné vánoční svátky, hodně štěstí, zdraví a všeho, co si přeješ a pořádně ty Vánoce a Nový rok oslav, jen nezapomínej, že bys neměl pít s neznámými lidmi:-):-)..
    P.S. k té druhé části-a zas tu máme ty falešné mediální obrazy..:-)
    Hezké Vánoce

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Liborku!Taky Ti přeju krásný Vánoce.Sice nevím, kolik toho mají společnýho s těma, který trávíme my v ČR, ale každopádně si je moooc užij!
    Mej se krásně a dávej tam na sebe bacha:)!
    BARA

    OdpovědětVymazat
  7. 2 Ivana: exoticke vanoce nemáme, klid a mír taky ne, ale už si zvykám
    2 V.K.: pár lidí si to myslelo, tak jsem to potřeboval trošku okomentovat, jinak není co užívat, ale možná dneska večer, u Barmanek je večírek
    2 Daniela: no, hezký :-D

    2 Petruška: přišel nějaký fialový flek s jiskrama okolo; pokud je to ono, tak díky
    2 eliska: nemůžeš mít falešný mediální obraz o něčem, o čem nemáš žádný obraz, jinak s nikým neznámým nepiju, vždy se před tím seznámím
    2 Bára: nemají společného nic, v podstatě ani nejsou, pokud si je neuděláme; egyptští křesťané jako východní církev mají Vánoce až v lednu (podobně jako Rusové) a stromeček, co byl na ambasádě někdo ukradl...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak snaha byla....:-(

    OdpovědětVymazat