sobota 16. června 2007

Dahab potřetí

aneb Nejlepší (skoro) na konec

Původně jsem měl naplánováno, jak se rozepíšu o další cestě na Sinaj, o návštěvě kláštera sv.Kateřiny, týdnu stráveném v Dahabu u moře a v moři, fantastických rybách, krevetách a kalmárech v restauracích na pobřeží, bylinkovém čaji, potápění, nových známých a podobně, ale bylo by to dlouhé a nechce se mi to psát. Prostě jsem se rozhodl, že si udělám dovolenou a že si ji užiji a tak se taky stalo. Počasí bylo ideální, moře čisté, Dahab byl navíc mimo sezónu, takže ceny všeho byly nízké a mohl jsem si dovolit spoustu věcí, které by jinak byly mimo můj rozpočet. A doufám, že jsem tam nebyl naposledy, protože to místo je úžasné a bez davů turistů ještě lepší. Do konce zdejšího pobytu se tam sice nejspíše nedostanu, ale vesnice Ain Sukna jako letovisko nejblíže Káhiře prý taky není špatná a většinou tam jsou delfíni, tak se třeba poštěstí... Příští týden mě čeká letní škola na Americké univerzitě, kde zajisté pochytím nějaká zásadní moudra o nacionalismu a etnicitě v sociálně-antropologickém perspektivě, ať už se pod tím tématem skrývá cokoliv. Taky jsem konečně dostal svůj certifikát o znalosti arabštiny a absolvování kursu na Káhirské univerzitě, ale ještě k němu musím vyběhat šest razítek a nějakých podpisů, takže mě opět čeká střetnutí s egyptskou byrokracií...

VÝZVA: Jelikož se tu můj pobyt pomalu, ale o to jistěji nachyluje ke konci, rozhodl jsem se využít této příležitosti a dobrého rozmaru a nabídl těm, kteří chtějí z Egypta nějaký dáreček, aby se tu vyjádřili, co by to asi mohlo být. Upozorňuji předem, že vodní dýmky nepovezu, protože už teď mám větší než malé množství věcí přes váhový limit a EgyptAir je sice hodně liberální, ale taky nesnese všechno. To, že tu něco takového nabízím také neznamená, že to skutečně dovezu. Zkrátka "inšálláh" :-)



 A teď už konečně ty fotky: Klášter sv.Kateřiny - St.Katherine Monastery
 Skromné studentské jídlo - Frugal food for student
 Restaurace s výhledem na moře - Restaurant with sea view
 Kemp Alaska, kde jsem bydlel - Alaska Camp, where I stayed
  Nábřeží - Seafront in Dahab
 Pobřežní promenáda - Seafront promenade
 Tota Dance Bar
 Vlny na Assaláhu - Waves at Assalah Reef
 Lighthouse reef
 Troška egyptského umění... - A bit of Egyptian Art
Moře - The Sea

4 komentáře:

  1. Reakce na výzvu: Seznam požadavků pošlu mejlem!;-) Jinak já Ti dám skromné studentské jídlo...a doufám,že jsi při tom debužírování neustále zdůrazňoval, že jsi z JůEsEj!;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, kdybych zdůraznil že jsem z JůEsEj, tak bych si tak nedebužíroval. Jako student z \"rozvojové\" země jsem to měl mnohem lepší...

    OdpovědětVymazat
  3. A nezlobili se ti hosté, že ses fotil u jejich večeře?:oP

    OdpovědětVymazat
  4. To Daniela: tato nemistna osobni invektiva mi ani nestoji za to, abych k ni vymyslel ironicky komentar; taky jsem nemocny, tak na to nemam naladu...

    OdpovědětVymazat