úterý 17. února 2015

Malajsie a Singapur 2009

Cesta jako odměna za přežití stresu spojeného s přípravou a realizací českého předsednictví v Radě EU. Plus jsem to chtěl spojit s návštěvou dívky, se kterou jsem randil po Egyptě a která v té době byla (a vlastně doteď je) v Singapuru. Jel jsem se slečnou, se kterou jsem před pár lety chodil. Prostě komplikované :-)

Projeli jsme tehdy kolečko Singapur - Melaka - Kuala Lumpur - Cameron Highlands - Georgetown (Penang) - národní park Taman Negara - Mersing - ostrov Tioman - Singapur.
Cestovali jsme převážně místními poměrně luxusními dalkovými autobusy a spali v různých hostelech a chatičkách. I na základě mých zkušeností pak kamarád připravil okruh Malajsií pro cestovní kancelář Kudrna.
Pokud bych to měl shrnout, bylo klíčovým tématem cesty koloniální dědictví jednotlivých impérií, které se na tomto kousku země vystřídaly. Tedy Portugalci, Nizozemci, Britové a Číňani. S ohledem na to, že mi podařilo trefit konec Ramadánu (Malajsie je primárně muslimská země) i nejvýznamnější místní státní svátek (Merdeka - den nezávislosti), užil jsem si dostatečné množství různých pouličních slavností a výborného jídla. A chrámy buddhistické, taoistické, hinduistické i mešity.

Sinagapur je supermoderní metropole, kde bych si dovedl představit nějakou dobu žít. Vlastně kdyby se to tehdy v Egyptě vyvinulo jinak... Kdo ví.


Takže fotogalerie:
Malajsie 2009
Sinapur 2009
A jako bonus: Singapur - národní orchideová zahrada

Žádné komentáře:

Okomentovat